Historie

23.06.2011 19:48

Něco málo o mně - jak to všechno začalo

Jmenuji se Evice a jsem z Brna. Kaktusy však kvůli omezeným prostorovým možnostem pěstuji na Vysočině.

Ke kaktusům jsem se dostala jako slepá k houslím. V roce 2007 jsem byla s přítelem na terarijní burze plazů. On si tam koupil malého hroznýška Ťunťu a já jsem nechtěla odejít s prázdnou. Mezi plazy jsem objevila na prodej i pár kaktusů, asi jako doplňkové zboží. Tak jsem si tam vybrala tři kousky... A pak to všechno začalo. Malá sbírka se mi začala rozrůstat (slovy kamarádčiny babičky - vše, čeho je víc než tři kusy, se může považovat za sbírku). Do roku 2009 mé kaktusy přežívaly na parapetech a zimovaly v podivných podmínkách. Ale v létě roku 2009 nastal převrat v mé pěstitelské činnosti - přítel mi sestavil kaktusárium!

Od té doby se kaktusům věnujeme oba pilněji a poctivěji. A kaktusy nám to oplácejí rok od roku většími přírůstky, krásnějším vytrněním a nádhernějšími květy.

 

Ze zmiňovaných prvních tří pokusných kaktusů z roku 2007 dnes žije bohužel již jenom jeden - Ferocactus setispinus. Ten zato ale prosperuje pěkně a vypadá to, že letos poprvé pokvete. Už nasadil poupata, tak sledujte novinky a nic Vám neunikne!